Critical Pedagogy and the Trouble with Consciousness Raising (Routledge Studies in Education, Neoliberalism, and Marxism)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Critical Pedagogy and the Trouble with Consciousness Raising (Routledge Studies in Education, Neoliberalism, and Marxism)

  • ウェブストア価格 ¥40,929(本体¥37,209)
  • Routledge(2025/01発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 744pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 148 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032741734
  • DDC分類 370.115

Full Description

Critical Pedagogy and the Trouble with Consciousness Raising incisively critiques the consciousness-raising project that has been so central to contemporary critical pedagogy.

The book argues that consciousness-raising work in formal educational settings over the past three decades has largely failed to advance social justice. By critiquing consciousness raising as an end in itself, the author employs a Marxist framework to highlight how consciousness raising alone cannot alter material conditions and realities. Consequently, the book illustrates how many pedagogical projects fail to transcend the idealist realm and impact the material world. Advocating for a materialist critical pedagogy that revisits Freirean principles of praxis and dialogue, the author proceeds to outline a politics of redistribution to invigorate future critical educational projects. From examining how discourse functions ideologically to uphold the status quo, to exploring how determinisms limit our life chances and imaginations, the author demonstrates that the challenges in achieving socially just education are largely self-imposed.

The book concludes with a new approach to critical pedagogy that avoids reifying consciousness raising and reasserts the importance of praxis in all critical educational endeavors. It will appeal to scholars and researchers interested in critical pedagogy, the sociology of education, critical theory, and the philosophy of education.

Contents

1. Introduction - Critical Pedagogy and the Trouble with Consciousness Raising 2. There is No Outside of Ideology 3. Determinism Reconsidered 4. The Trouble with "Causes" 5. Reified Consciousnesses 6. "The Customer is Always Right:" Neoliberal Consciousness 7. Deficit Orientations and the Trouble with "Phobias" 8. The Limits of Antiracism in Capitalism 9. A Pedagogical Reorientation: Why Teacher Education Retains its Promise 10. Conclusion - Where Do We Go From Here?

最近チェックした商品