Learning Assessment and Accountability for Higher Education in China

個数:

Learning Assessment and Accountability for Higher Education in China

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032671918
  • DDC分類 378.51

Full Description

The book explores how to use student learning outcomes assessment data to improve teaching and learning in Chinese higher education.

The author comprehensively examines the assessment of learning outcomes within the context of both internal and external quality assurance schemes in China. She argues that such assessment must be applied within a defined policy framework, organizational structure, and operational procedures. The author highlights the importance of student learning outcomes assessment in Chinese higher education, its current state, and ways to use assessment data for accountability and the improvement of students' learning quality. The book makes an original contribution to higher education by exploring whether and how such assessments influence the challenging, resource-intensive, and complex task of improving and sustaining education quality.

The book will appeal to scholars and postgraduate students of higher education, education assessment and evaluation, and critical thinking.

Contents

I Defining Quality of Higher Education in China II The Brief History of Accountability and Learning Outcomes Assessment in Chinese higher education III A Global Perspective on Students Learning Outcomes Assessment IV Challenge for Learning outcomes assessment in Chinese Higher Education V Empirical study of college students' epistemological belief and critical thinking VI In-Depth Interpretation of the Core Influencing Factors of Critical Thinking VII The Future of Learning Outcomes and Accountability in Chinese Higher Education

最近チェックした商品