1964, a Year in African American Performance History (Routledge Advances in Theatre & Performance Studies)

個数:
  • ポイントキャンペーン

1964, a Year in African American Performance History (Routledge Advances in Theatre & Performance Studies)

  • ウェブストア価格 ¥41,732(本体¥37,939)
  • Routledge(2024/07発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 758pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032670454
  • DDC分類 323.1196073009046

Full Description

This book examines the Civil Rights Movement from the perspective of a single year, 1964.

The book analyses specific events that occurred in 1964 as benchmarks of the Civil Right Movement, making the case that 1964 was a watershed year. Each chapter considers individually politics, rhetoric, sports, dramatic literature, film, art, and music, breaking down the events and illustrating their importance to the social and political life in the United States in 1964. This study emphasizes 1964 as a nodal point in the history of the Civil Rights Movement, arguing that it was within this single year that the tide against racism and injustice turned markedly.

This book will be of great interest to the scholars and students of civil rights, theatre and performance, art history, and drama literature.

Contents

1. Introduction: Why 1964? 2. Words of Fire: Malcolm X, Fannie Lou Hamer, Martin Luther King, and the Rhetoric of African American Performance 3. Performing Manhood: Muhammad Ali and the 1964 Heavyweight Championship 4. Expectation, Melancholy, and Loss: Intellectualism in Funnyhouse of a Negro and Dutchman 5. Neorealism and Cinematic Love: Nothing but a Man, One Potato, Two Potato, and the Working Class 6. Romare Bearden, the 1964 Photomontage Projections, and the Art of "Making Strange" 7. Heat Wave: Feminism, Crossover, and Motown Music 8. Conclusion: Change Is a Long Time Coming

最近チェックした商品