Music in Esports : On the Convergence of the Music and Gaming Industries

個数:

Music in Esports : On the Convergence of the Music and Gaming Industries

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032625355
  • DDC分類 781.54

Full Description

This book invites the reader to expand their idea of esports as an independent niche and consider it an integral part of a growing multi‑ and transmedia ecosystem that includes the global entertainment industry, where music plays an essential role.

The music present in and around esports games is an integral part of how they are communicated and mediated and, as such, holds a central role in binding their narratives cohesively and coherently to appeal to their audiences. Popular music theory is placed at the foundation of the issues raised in the chapters, as it is taken as a cornerstone for linking the esports international scene with the music industry. This text uses specific case studies from popular esports to support and illustrate each chapter, including League of Legends, Counter‑Strike, and Fortnite.

This book will be of great interest to researchers and students in the fields of esports, game design and development, musicology, and media studies.

Contents

Introduction

1 In‑Game Music and Sound

2 Narrative and Music Identity of Esports Characters

3 Music around the Games and Esports Promotion

4 Artists on Esports Stages: In‑Game

5 Artists on Esports Stages: Out‑of‑Game

6 Esports Music Fandom

Epilogue: What's Next?

最近チェックした商品