子ども、メディア、パンデミックのペアレンティング:不確実な時代の家族生活<br>Children, Media, and Pandemic Parenting : Family Life in Uncertain Times (Routledge Studies in New Media and Cyberculture)

個数:
  • ポイントキャンペーン

子ども、メディア、パンデミックのペアレンティング:不確実な時代の家族生活
Children, Media, and Pandemic Parenting : Family Life in Uncertain Times (Routledge Studies in New Media and Cyberculture)

  • ウェブストア価格 ¥40,929(本体¥37,209)
  • Routledge(2024/06発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 744pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 198 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032602035
  • DDC分類 302.23083

Full Description

This book examines changes in families' rules and routines connected with media during the pandemic and shifts in parents' understanding of children's media use.

Drawing on interviews with 130 parents at the height of the COVID-19 pandemic, the book explores specific cultural contexts across seven countries: Australia, Canada, China, Colombia, South Korea, United Kingdom, and United States. Readers will gain an understanding of family media practices during the pandemic and how they were influenced by contextual factors such as the pandemic restrictions, family relationships and situations, socioeconomic statuses, cultural norms and values, and sociotechnical visions, among others. Further, encounter with theoretical framings will provide innovative ways to understand what it means for children, parents, and families to live in the digital age.

This timely volume will offer key insights to researchers and graduate students studying in a variety of disciplines, including media and cultural studies, communication arts, education, childhood studies, and family studies.

The Open Access version of this book, available at www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution- Non Commercial- No Derivatives (CC- BY- NC- ND) 4.0 license.

Contents

Foreword: Learning from the pandemic

1 Introduction: Families, screen media, and daily life during the pandemic

2 Space, Time, and Families' Relational Media Practices: China and Canada

3 Temporalities and changing understandings of children's use of media: Australia, China and the United States

4 Schooling with and through technologies during the pandemic: South Korea and the UK

5 'Just doing stupid things': Affective affinities for imagining children's digital creativity

6 Imaginaries of Parental Controls: The State, Market and Families

7 Conclusion: contributions, provocations, and calls to action

最近チェックした商品