公立学校の公正:正義のための教育的リーダーシップ<br>Public School Equity : Educational Leadership for Justice (Equity and Social Justice in Education Series)

個数:
電子版価格
¥5,338
  • 電子版あり

公立学校の公正:正義のための教育的リーダーシップ
Public School Equity : Educational Leadership for Justice (Equity and Social Justice in Education Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 286 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032596778
  • DDC分類 379.260973

Full Description

Equality is not equity, tolerance is not inclusion, and access is not opportunity.

Efforts to address inequities within our schools tend to ignore the underlying beliefs that sustain injustices, and focus instead on short-lived policies and practices. This book takes a different approach to eradicating educational disparities. Drawing on more than forty interviews with teachers, principals, and district leaders, Manya C. Whitaker offers educators guidance for leading a school or district grounded in social justice that centers teachers—not just teaching practices—and that focuses on the belief systems that shape decision-making.

The chapters walk educational leaders through a strategic approach to long-term change: from school planning for family and community engagement, to hiring and onboarding teachers, to sustaining equity through multifaceted professional development and equitable evaluation. Concrete "how-to"s are provided throughout, along with reflection questions to help readers apply the content to their context. For any school or district leader intent on addressing the many inequities highlighted by the COVID-19 pandemic, this book is an essential manual.

Contents

Part I: Envisioning Equity

1 School Planning for Equity

2 Choosing an Organizational Structure Aligned With Your Leadership Style

3 Embedding Equity Within Organizational Practices

4 Developing School, Community, and Family Partnerships

Part II: Staffing for Equity

5 Limitations of Ethnic Matching and Multicultural Education

6 Identifying Equity-Minded Teachers

7 Welcoming New Teachers

Part III: Sustaining Equity

8 When Professional Learning Communities (PLCs) Aren't Enough

9 Integrating Equity into Teacher Evaluation

10 Improving Teacher Retention Through Career Advancement Opportunities

11 Conducting Schoolwide Equity As Assessments

Final Thoughts

最近チェックした商品