Art Borderlands in Theory, Practice, and Teaching

個数:

Art Borderlands in Theory, Practice, and Teaching

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 162 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032577739
  • DDC分類 707.1

Full Description

Responding to an absence of Latine and Chicane artist and teaching resources, Art Borderlands in Theory, Practice, and Teaching shows how artists and educators can use borderlands, in-between geographical, emotional, cultural, and conceptual spaces, in three ways: theory, art practice, and teaching.

Throughout this teaching-oriented text, the authors draw from borderlands theories and apply them to visual art and teaching. This volume centers art making and teaching practices based on borderlands lived experiences that are not commonly taught in higher education. Making productive the rupture and fragmentation that occurs in borderlands spaces, this text explores ways in which artists rebuild and become whole again through the process of making art. Using hands-on approaches, the authors model how to use borderlands theories in the classroom by employing arts-based and teaching methodologies. This includes access to Latine and Chicane centered digital information, interactive classroom activities, artist resources, and beyond the classroom learning experiences.

Art Borderlands in Theory, Practice, and Teaching offers artists, students, and educators art making and teaching approaches that are centered on Latine and Chicane theories and concepts.

Contents

Introduction: Las Rajaduras (Gaps) and Los Puentes (Bridges) within Art Education

PART I: Theorizing Art Borderlands

1 Framing Creative Acts through Chicana Feminist Epistemologies

2 Nepantlando as Methodology

3 Praxis: Epistemology of Testimonios, Cultural Memory, and De/colonization

PART II: Making Art Borderlands

4 Visual Plática: An Act of Nepantlando

5 A Visual Plática en Dos Partes (Two Parts)

6 Temporal Homes: Borders in the Body

7 Studio as Activating Healing: Latine Speculative Art with Jorge Elías Gil

8 Visual Translanguaging: From Los Doyers to Lonche

9 Zines de Nepantla: Autohistoria-teoría through the In-Between

10 Food Nepantla: Cocin-epantla, Nepant-labeling, and Nepantla-maginery

PART III: Teaching Art Borderlands

11 Latinx Thriving: Culturally Sustaining Arte Pedagogies

12 Nepantlando Workshops

13 Chicane and Latine Art Resources

最近チェックした商品