Logomimesis : A Treatise on the Performing Body (Routledge Advances in Theatre & Performance Studies)

個数:

Logomimesis : A Treatise on the Performing Body (Routledge Advances in Theatre & Performance Studies)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 236 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032564678
  • DDC分類 791.01

Full Description

How can the dichotomy between body and language be overcome by means of the performing arts? What does the art of performing contribute to philosophical, ethical, and political thinking today?

This book is a study of the body and language on the stage. Inspired by contemporary artistic research and performance philosophy, Esa Kirkkopelto proposes a new understanding of embodiment that has no direct counterpart in existing philosophies of the body, in natural science, or in everyday experience. The way a performer imagines their body in performance breaks with body-language dichotomies, so language and body can be conceived as co-original phenomena, beyond their anthropomorphic framing. Once we recognize the native relationship between body and language, we can acquire an evolutive perspective which reaches beyond ontological or transcendental paradigms, towards a more linguistic and corporeal coexistence of diverse beings.

This book shows how radically different the universe appears when conceived through the performing body. It addresses artists and philosophers alike.

Contents

Foreword; Introduction; Part I: The Deduction Of The Scenic Body; Chapter 1: The scenic body of a word; Chapter 2: The linguistic nature of the performing body; Part II: Logomimetic Meditations; Chapter 3: The virtual body of the performer; Chapter 4: Virtual objects on stage; Chapter 5: The virtual space of performance; Chapter 6: The rhythm of the scenic gesture; Chapter 7: The scenic apocatastasis; Conclusion

最近チェックした商品