博士課程のスーパーヴィジョン:ハンドブック(第3版)<br>A Handbook for Doctoral Supervisors (3RD)

個数:

博士課程のスーパーヴィジョン:ハンドブック(第3版)
A Handbook for Doctoral Supervisors (3RD)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 332 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032557731
  • DDC分類 378.19422

Full Description

Based on the latest research and covering key recent developments in supervisory practice, the third edition of A Handbook for Doctoral Supervisors is designed to support new and established supervisors in reviewing how they may make their supervision practice more effective day to day. This new edition is fully updated and extended to provide guidance on all aspects of the supervisory role, including:

Recruitment and selection, including placing greater emphasis on candidate diversity;
Establishing and managing research projects, from initial conception through to completion and examination;
Relationships with candidates and co-supervisors, and the implementation of an explicit respect agenda in relationships with candidates;
Providing personal, professional, and career advice, including monitoring the wellbeing and mental health of doctoral candidates;
The implications for supervisors of the rapid adoption of online supervision and examination.

With a self-interrogatory style which enables supervisors to reflect upon and, where appropriate, consider how to enhance their practice, this key handbook is a crucial read for those directly involved in doctoral supervision, those who manage supervisors, as well as policy-makers, administrators, and scholars within the field of doctoral education.

Contents

Acknowledgements; Introduction; PART I The context; 1. The overall context; 2. The institutional context; 3. The disciplinary context; 4. The programme context; PART II Preparing the ground; 5. Recruitment and selection; 6. Working relationships with candidates; 7. Working relationships with co-supervisors; PART III Supporting the research project; 8. Academic advice and support: Approaching research; 9. Academic guidance and support: The research project; 10. Encouraging writing and giving feedback; 11. Keeping the research on track and monitoring progress; PART IV Supporting the candidate; 12. Pastoral support; 13. Supporting professional knowledge and skills; 14. Supporting preparation for careers; PART V Supporting diversity; 15. Supporting diversity 1) non-traditional candidates; 16. Supporting diversity 2) international candidates; 17. Supporting diversity 3) part-time and off-campus candidates; PART V1 Completion and examination; 18. Drafting and submission; 19. Examination; PART VII Enhancing practice; 20. Evaluation, reflection, recognition and dissemination; Conclusions; Index

最近チェックした商品