Valuing Nineteenth-Century Italian Opera Fantasias for Woodwind Instruments : Trash Music (Routledge Research in Music)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Valuing Nineteenth-Century Italian Opera Fantasias for Woodwind Instruments : Trash Music (Routledge Research in Music)

  • ウェブストア価格 ¥12,276(本体¥11,160)
  • Routledge(2025/09発売)
  • 外貨定価 US$ 56.99
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 222pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 236 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032491820
  • DDC分類 784.094509034

Full Description

This book approaches opera fantasias - instrumental works that use themes from a single opera as the body of their virtuosic and flamboyant material - both historically and theoretically, concentrating on compositions for and by woodwind-instrument performers in Italy in the nineteenth century.

Important overlapping strands include the concept of virtuosity and its gradual demonization, the strong gendered overtones of individual woodwind instruments and of virtuosity, the distinct Italian context of these fantasias, the presentation and alteration of opera narratives in opera fantasias, and the technical and social development of woodwind instruments. Like opera itself, the opera fantasia is a popular art form, stylistically predictable yet formally flexible, based heavily on past operatic tradition and prefabricated materials. Through archival research in Italy, theoretical analysis, and exploration of European cultural contexts, this book clarifies a genre that has been consciously stifled and societal resonances that still impact music reception and performance today.

Contents

Introduction

Chapter 1: The opera fantasia in musicological context

Chapter 2: The Italian context

Chapter 3: Genre theory and the opera fantasia

Chapter 4: Gender implications of the opera fantasia

Chapter 5: A return to musical narrative through the opera fantasia

Chapter 6: Opera fantasias on Verdi's Rigoletto, Il trovatore, and Un ballo in maschera

Conclusion

最近チェックした商品