Intelligence, Sapience and Learning : Concepts, Framings and Practices (Routledge International Studies in the Philosophy of Education)

個数:
電子版価格
¥8,786
  • 電子版あり

Intelligence, Sapience and Learning : Concepts, Framings and Practices (Routledge International Studies in the Philosophy of Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 226 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032484686
  • DDC分類 370.1523

Full Description

Examining the idea of intelligence in its diverse sociological and philosophical formations, Intelligence, Sapience and Learning explores the multiple and often complex meanings associated with the concept of intelligence, and its relationships with learning, curriculum and sapience. Scott and Leaton Gray explain a series of key concepts central to understanding the meta-concepts and practices of intelligence, learning and curriculum. These concepts include epistemology, free will and volition, hermeneutics, pragmatism, strong normative evaluations and pedagogy, amongst others. Focusing on six praxes that form a genealogy of the concept of intelligence, Scott and Leaton Gray argue for a re-framing of the concept and practice of intelligence, with profound consequences for how modern societies should be organised and how people should live their lives. This book is a follow-up to Women Curriculum Theorists: Power, Knowledge and Subjectivity, and takes a fresh look at the concept and practice of intelligence. It will appeal to curriculum theorists and those with an interest in curriculum and learning matters, as well as those working in the philosophy and sociology of education.

Contents

1. Introduction Part 1: Conceptual Framings 2. The Concept and Praxis of Intelligence 3. Technology, Intelligence and Learning 4. Artificial Intelligence 5. Surveillance Capitalism and Intelligence 6. Divisions and Categories - averages, probabilities and predictions 7. Online Learning Part 2: Praxes 8. Francis Galton and Eugenics 9. A Genealogy of the Intelligence Quotient 10. Cyril Burt and the Intelligence Testing Scandal 11. The 1944 Education Act and the Tripartite System of Education in the UK 12. A Brief History of the Internet 13. Intelligence, Sapience and Futuring

最近チェックした商品