メタ認知とスタディスキル:教師のためのガイド<br>Metacognition and Study Skills: A Guide for Teachers

個数:

メタ認知とスタディスキル:教師のためのガイド
Metacognition and Study Skills: A Guide for Teachers

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 174 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032480152
  • DDC分類 371.30281

Full Description

Pupils often make poor choices when it comes to independent learning because they don't intuitively understand how to learn. In the classroom too, they typically misjudge how well they understand new concepts, overestimate the accuracy of their own examples and underestimate how much they forget. This book reveals how a metacognitive approach to teaching can help overcome these challenges and support pupils in their learning. This approach can help them in developing the skills to become successful, self-regulated learners.

Drawing on key research from cognitive science, this book explores how metacognition works in practice and argues that it is a complex skill best developed over months and years at school. It provides a blueprint for how 'learning to learn' alongside 'quick wins' that teachers can implement straight away. Chapters cover:

• The metacognitive processes that underpin effective learning

• Myths about learning, and how pupils' memory really works

• Quick-to-apply classroom strategies for before, during, and after tasks

• Different independent study techniques and how to embed them

• Developing a culture of metacognition

Full of practical strategies and case studies, this is essential reading for all teachers who want to help their pupils become successful learners in school as well as independent learners for their exam revision and beyond.

Contents

Introduction 1. The Logic of Focusing on How to Learn 2. The Shifting Sands of Memory 3. Low-Hanging Metacognitive Fruit 4. In the Classroom, pt. 1: Before the Task 5. In the Classroom, pt. 2: During the Task 6. In the Classroom, pt. 3: After the Task 7. A Metacognitive Approach to Literacy 8. Metacognition Unplugged 9. Self-Regulated Study Skills 10. Elevating Projects to the Metacognitive Level 11. A Culture of Metacognition in the Classroom 12. A Metacognition Manifesto

最近チェックした商品