英語教育における批判的ミームリテラシー<br>Critical Memetic Literacies in English Education : How Do You Meme?

個数:
電子版価格
¥9,054
  • 電子版あり

英語教育における批判的ミームリテラシー
Critical Memetic Literacies in English Education : How Do You Meme?

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 250 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032471334
  • DDC分類 428.0071

Full Description

This edited collection introduces English and literacy educators to the theoretical, research-based, and practical dimensions of using digital memetic texts—"memes"—in the classroom. Digital memetic texts come with new affordances, particularly as avenues for student creativity, voice, and advocacy. But these texts can also be put to manipulative, propagandistic, and nefarious purposes, posing critical challenges to an informed, democratic citizenry. Grounded in multimodality and critical literacy, this book investigates the fascinating digital dimension of texts, audiences, and meaning, and considers how English educators might take up these conversations in practical ways with students. With authentic examples from teachers and students, this volume provides a road map to researchers and educators—both preservice and in-service—interested in critical and productive uses of these modern phenomena.

Contents

Editors

List of Contributors

Acknowledgements




Historical Damage, Modern Resonances, and Speculative Futures: English Education through Memes
Part One. A Critical Memetic Curriculum

Introduction: Rethinking Reading in a Critical Memetic Curriculum




Making "Meme"ing: Questions for Critical Memetic Inquiry in High School English Classrooms



Critical Media Analysis through Memes: Considerations and Applications for ELA Classrooms



Mimetic Masculinities: Young Men of Color Analyze Anime Texts They Love



The Meme Museum: Depictions and Analysis of COVID-19 with High School Students
Part Two. Multimodal Composing with Memetic Texts

Introduction: Deconstructing Purposes and Outcomes for Composing




Socially Conscious Memetics Through a Culturally Digitized Pedagogy Lens



Young People Reading and Writing the World through Meme Curation, Creation, and Critical Conversation



Critical Memetic Analysis as Testimony: Restorying Memes as Healing Pedagogies



What do you Meme? Using Memes for Argument Construction and Understanding



We're not Joking Anymore: Context, Audiences, and Memetics
Part Three. Memetics and Language

Introduction: Critiquing Linguicism with Critical Memetic Language Study




Using Memes to Teach Linguistic Concepts in the ELA Classroom



"I want to use my voice": Youth Literacies Disrupting Critical Memetic Analysis
Part Four. Memes and Community Identities

Introduction: Transgression and Control




Framing Critical Memetic Literacy: Helping Students Grapple with Manipulative Memes



Repurposing Problematic Memes in a Middle School Superhero Storytelling Project



The Plagiarism Paradox: Memes, Originality, and Authorship

Key Terms

Index

最近チェックした商品