ユーチューブでミュージシャンになる:オンラインで広がる音楽の学習・創造・コミュニティ<br>Becoming a YouTube Musician : How People Learn, Create, and Connect Online (Routledge New Directions in Music Education Series)

個数:

ユーチューブでミュージシャンになる:オンラインで広がる音楽の学習・創造・コミュニティ
Becoming a YouTube Musician : How People Learn, Create, and Connect Online (Routledge New Directions in Music Education Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 156 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032453644
  • DDC分類 780.2854678

Full Description

As the most-visited social media site on the internet, the video-sharing platform YouTube has become a highly influential space for musicmaking and learning. Becoming a YouTube Musician: How People Learn, Create, and Connect Online explores how YouTube creators and viewers are using digital video to create and consume music, develop online communities, and engage in formal, informal, and experimental music learning.

Drawing on 26 case studies, the author challenges music educators to incorporate the learning, creative, and social practices of online musicians into their classrooms by helping students learn to participate in an online music system like YouTube. While this book serves as an in-depth analysis of a specific platform, the concepts within are more universal. Becoming a YouTube Musician encourages readers to consider how technology, media, and the internet can be used to innovate teaching by incorporating popular practices that exist on social media. The author shows educators how to apply lessons from the practices of YouTube musicians in their classrooms, facilitating student creativity and engagement in new ways.

Contents

Forword: Informal Music Learning in the YouTube Era

Chapter 1 - YouTube as a Site for Musical Learning, Creating, and Connecting

Chapter 2 - Three Online Learning Arenas: YouTube Musicians Acquiring the Skills for Content Creation

Chapter 3 - DIY Video Production and YouTube Musicians' Creative Processes

Chapter 4 - Making Music with Others on the Internet: Do-It-With-Others (DIWO) Collaborations

Chapter 5 - Collective Music Making, Crowdsourcing, and Do-It-For-Others (DIFO) Projects

Chapter 6 - YouTube Musicians Connecting through Online Communities

Chapter 7 - YouTube as a Teaching Medium

最近チェックした商品