Towards a Socially Just Mathematics Curriculum : A Theoretical and Practical Approach

個数:

Towards a Socially Just Mathematics Curriculum : A Theoretical and Practical Approach

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 194 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032421636
  • DDC分類 510.71

Full Description

Drawing from many years of shared experiences in mathematics teaching and teacher education, the authors of Towards a Socially Just Mathematics Curriculum offer a pedagogical model that incorporates and introduces learners to new cultures, challenges stereotypes, uses mathematics to discuss and act for social justice, and develops a well-rounded and socially just pedagogy. Readers will be encouraged to reflect on their own teaching practice and to identify areas for development, creating a more inclusive and equal mathematics experience for all learners.

Split into three distinct parts and filled with practical applications for the classroom, this essential book explores:

Translating theory into practice by engaging in education for social justice;
Applying this theory to teaching and learning across the Early Years, primary education and secondary education; and
Reflecting on professional practice and identifying ways forward to continue providing an inclusive and equitable mathematics learning experience for all students.

This is an essential read for those interested in providing an inclusive, socially just mathematics education for their learners, including teachers, teaching assistants, senior leaders and trainees within primary and secondary schools.

Contents

Part 1. Theory into practice; 1. A personal history of mathematics education for social justice; 2. The mathematics curriculum and concerns for social justice; 3. Anti-racist and decolonial practice in mathematics education; 4. Diversity and inclusion in initial teacher education; Part 2. Practice drawing on theory; 5. Mainly early years; 6. Mainly primary; 7. Mainly secondary; Part 3. Possible ways forward; 8. Teaching mathematics for social justice: reflecting on practice: Pete Wright; 9. Teaching mathematics for social justice: reflecting on practice: Manjinder Kaur Jagdev; 10. Teaching mathematics for social justice: reflecting on practice: Balbir Kaur; 11. Teaching mathematics for social justice: reflecting on practice: Tony Cotton with Tazreen Kassim Bekah Gear; 12. Some final thoughts

最近チェックした商品