マルチリテラシーと国際教育的文脈<br>Multiliteracies in International Educational Contexts : Towards Education Justice (Multiliteracies and Second Language Education)

個数:

マルチリテラシーと国際教育的文脈
Multiliteracies in International Educational Contexts : Towards Education Justice (Multiliteracies and Second Language Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 196 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032394237
  • DDC分類 418.0071

Full Description

Multiliteracies in International Educational Contexts: Towards Education Justice examines how multiliteracies and Learning by Design have been taken up across international second-language instructional contexts, with a focus on inclusive practices and social justice.

This edited collection brings together a team of international contributors to offer a global perspective on the application of multiliteracies in L2 education. Through the analysis of classroom-based qualitative and quantitative data on different aspects of the multiliteracies pedagogy, the book shows how the multiliteracies pedagogy can facilitate more inclusive practices while providing suggestions for pedagogical interventions and future research.

This book will be a key resource for language educators, researchers, and practitioners interested in the multiliteracies pedagogy, as well as those interested in critical and social justice approaches to language teaching.

Contents

Figures

Tables

Appendices

Contributors

Preface

GABRIELA C. ZAPATA

1 Towards Education Justice: The Multiliteracies Project Revisited

BILL COPE AND MARY KALANTZIS

2 Multiliteracies: A Literature Review

BILL COPE AND MARY KALANTZIS

3 Multiliteracies, OER, and Inclusive L2 Pedagogical Practices

GABRIELA C. ZAPATA

4 Translanguaging and Multiliteracies: Exploring the Concepts Through an Online Language Learning Research Project in Greece, Spain, and the USA

ANASTASIA- OLGA (OLNANCY) TZIRIDES

5 Multiliteracies and Learning by Design in Brazil: Experiences in the Context of Pre- Service Teacher Education in a Public University During the COVID- 19 Pandemic

ALESSANDRA COUTINHO FERNANDES

6 Multiliteracies in Singapore English- Language Classrooms: Developing a Pedagogic Metalanguage for Multimodality

FEI VICTOR LIM

7 Multiliteracies in Greece: Preschool Learners' Narration of Their Diverse Lifeworlds and the Production of New Intercultural Learning

EUGENIA ARVANITIS AND MARIA VLACHOU

8 Transformative Possibilities Towards Education Justice and Powerful Becomings: Multiliteracies in South Africa

DENISE NEWFIELD

Index

最近チェックした商品