Environmental Communication and Water Management in India : A Civil Society Perspective (Towards Sustainable Futures)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Environmental Communication and Water Management in India : A Civil Society Perspective (Towards Sustainable Futures)

  • ウェブストア価格 ¥37,761(本体¥34,329)
  • Routledge India(2023/05発売)
  • 外貨定価 US$ 180.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,715pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 138 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032385792
  • DDC分類 333.9100954

Full Description

This book analyses the underlying communication strategies and approaches of grassroots water management practices in India through a case study-based ethnographic approach.

Drawing from fieldwork experiences, this volume provides a detailed overview of Parmarth, a not-for-profit NGO, which is the case study for this research. It presents an in-depth theoretically informed analysis of data collected through multiple methods, which includes key informant interviews, focus group discussions, participant observation, and document reviews, among other approaches.

The book examines Parmarth's strategies and processes to mobilise women as important stakeholders in the region's water conservation initiatives. It discusses communicative actions, tactics and campaigns in water interventions and the role of various stakeholders ranging from local community members to civil society.

Accessibly written, this volume is a must-read for scholars and researchers of media and communication studies, environmental communication, ecology studies, development studies, public policy, sustainable development, water management, sociology, and political science.

Contents

Preface and Acknowledgments. 1. Unearthing the Communication Ecology of Water Management 2. Analysing Water Management from an Environmental Communication Perspective: A Qualitative Approach 3. Building Capacities as Theory of Change: The Making of Jal Sahelis 4. Communication for Holistic and Sustainable Water Governance: Forging a Green Public Sphere 5. Campaigns for Collaborative Action: Advocacy by Civil Society about Water Matters 6. Towards Strategic Water-Centred Environmental Communication. References. Index

最近チェックした商品