New Narratives of Russian and East European Art : Between Traditions and Revolutions (Studies in Art Historiography)

個数:
電子版価格
¥9,010
  • 電子版あり

New Narratives of Russian and East European Art : Between Traditions and Revolutions (Studies in Art Historiography)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032337845
  • DDC分類 709.47

Full Description

This book brings together thirteen scholars to introduce the newest and most cutting-edge research in the field of Russian and East European art history. Reconsidering canonical figures, re-examining prevalent debates, and revisiting aesthetic developments, the book challenges accepted histories and entrenched dichotomies in art and architecture from the nineteenth century to the present. In doing so, it resituates the artistic production of this region within broader socio-cultural currents and analyzes its interconnections with international discourse, competing political and aesthetic ideologies, and continuous discussions over identity.

The Open Access version of this book, available at http://www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND) 4.0 license

Contents

Introduction [Maria Taroutina and Galina Mardilovich];

PART I: Mobile Margins: Artists, Artworks, and Instituions;

Chapter One. Blood, Skin, and Paint: Karl Briullov in 1832: Allison Leigh;

Chapter Two: Iaroslavna's Lament and its Echoes in Late Nineteenth-Century Russian Art: Alison Hilton;

Chapter Three: An Exercise in Close Looking: Ilia Repin's They Did Not Expect Him: Galina Mardilovich;

Chapter Four: "Is disagreement among artists a good thing?": The End of Salon-Type Exhibitions in Russia and Western Europe: Andrey Shabanov;

Chapter Five: Blurring Boundaries: Mikhail Vrubel's Decorative Turn and the Rise of Russian Modernism: Maria Taroutina;

Chapter Six: Idiosyncrasy as an Alternative Modernist Narrative: Steven Mansbach

PART II: Visualizing Ideology: New systems, Cold War Aesthetics, and Post-Socialist Memory;

Chapter Seven: Art in the Age of Binary Inversion: Russian Constructivist Graphic Design and the Interwar Grid: Kristin Romberg;

Chapter Eight: The Creative Mistakes of Socialist Realism: Maria Mileeva;

Chapter Nine: A Socialist Neo-Avant-Garde? The Case of Postwar Yugoslavia: Nikolas Drosos;

Chapter Ten: The Troubled Public Sphere: Understanding the Art Scene in Socialist Hungary: Katalin Cseh-Varga;

Chapter Eleven: The Nonidentity Problem in Contemporary Belarusian Art: Tatsiana Zhurauliova;

Chapter Twelve: Marking Memories, Mediating Histories in the Work of Deimantas Narkevicius: Ksenia Nouril;

Chapter Thirteen: History in the Future Tense: On Recent Installations by Igor Makarevich and Elena Elagina: Jane A. Sharp

最近チェックした商品