疲弊する学校教育の現場のウェルビーイング改善<br>What Makes Teachers Unhappy, and What Can You Do about It? Building a Culture of Staff Wellbeing

個数:

疲弊する学校教育の現場のウェルビーイング改善
What Makes Teachers Unhappy, and What Can You Do about It? Building a Culture of Staff Wellbeing

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 246 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032325903
  • DDC分類 371.10019

Full Description

Many teachers, support staff and school leaders are tired, stressed and overstretched. And even though this frequently makes the headlines, it isn't a new problem. In this book, Mark Solomons and Fran Abrams argue staff wellbeing should be rooted in the culture and climate of our schools. They provide a roadmap to recovery for struggling schools which should lead to improvements in staff morale, workload management and mental wellbeing.

With a range of real-life examples, this book focuses on how school leaders can build workplace wellbeing in even the most challenging environments. It includes clear links to research evidence and summaries of the key steps necessary to deal with common issues such as:




Identifying and mapping issues in your school
Leading for wellbeing
Creating and maintaining a happy workforce
Developing a culture of everyday wellbeing
Overseeing change

Written in an entertaining yet informative manner, this is the go-to guide for school leaders who want to support staff by building a more positive and supportive workplace.

Contents

1. Introduction; Section 1. Mapping the Issues; 2. Knowing your numbers; 3. Having a clear plan; 4. Where to take action; Section 2. Leading for Wellbeing; 5. Being the change; 6. Becoming a competent leader; Section 3. Getting and Keeping a Happy Workforce; 7. Teacher retention and recruitment; 8. Making staff feel valued; 9. Managing workload; 10. Looking after your support staff; 11. Don't forget the senior leadership team; Section 4. School Culture; 12. Culture, Cake and Yoga; 13. Wellbeing and your students; Section 5. Overseeing Change; 14. The role of governors and trustees; 15. Bringing the outside in; Section 6. Rethinking Education for Wellbeing; 16. Rewriting the book; 17. Getting physical; 18. The policy picture; 19. The digested read

最近チェックした商品