Making Language Visible in Social Studies : A Guide to Disciplinary Literacy in the Social Studies Classroom (Making Disciplinary Language Visible)

個数:
電子版価格
¥6,237
  • 電子版あり

Making Language Visible in Social Studies : A Guide to Disciplinary Literacy in the Social Studies Classroom (Making Disciplinary Language Visible)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 210 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032299198
  • DDC分類 300.712

Full Description

As the first book in the Making Disciplinary Language Visible series, this practical toolkit helps teachers promote disciplinary literacy development for Multilingual learners and their peers in the 5-12 social studies classroom. Using systemic functional linguistics (SFL) and the SFL-informed genre pedagogy, the Teaching and Learning Cycle for Disciplinary Genres, the book shows teachers how to teach content using language as a meaning-making resource. Besser and Westerlund provide clear guidance on understanding how language is used in the discipline and provide practical tools to empower teachers to teach language in the service of social studies disciplinary genres.

Chapters feature authentic vignettes to illustrate problems of practice, annotated social studies texts, practical curriculum design tools, exercises for readers to develop knowledge about language, and sample scripts for practical application.

Contents

Chapter 1

What does it mean to make language visible in Social Studies and why do we need to do it?

Chapter 2

What is the nature of language in Social Studies explanations?

What do we mean by explain?

Chapter 3

What is the nature of language of arguments in Social Studies? What do we mean by argue?

Chapter 4

How to make Language visible using the Teaching and Learning Cycle for Disciplinary Genres

Chapter 5

A language-based approach to disciplinary reading

最近チェックした商品