Literacy Autobiographies from the Global South : An Autoethnographic Study of English Literacy in China (Global South Perspectives on Tesol)

個数:

Literacy Autobiographies from the Global South : An Autoethnographic Study of English Literacy in China (Global South Perspectives on Tesol)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 186 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032265391
  • DDC分類 428.0071051

Full Description

Drawing on autoethnographic research on literacy autobiographies from a Chinese EFL writing context, this book provides unique insights into literacy, voice, translingualism, and critical pedagogy from a Global South perspective.

The book presents literacy autobiographies as a cultural tool for analyzing and refashioning learners' and teachers' sense of self in ever-expanding dialogical spaces. In addition to highlighting teachers' own stories around autoethnographies and translanguaging, it showcases literacy autobiographies from Chinese students themselves. The book theorizes the Global South as an ontological positioning that challenges colonial mindsets and practices concerning literacy, language learning, and narratives. It argues that literacy autobiographies from a Global South perspective can be reimagined as critical pedagogy for EFL writing teaching and learning, as well as teacher development.

Validating and expanding student voices by presenting these literacy autobiographies, this book will be of great interest to researchers and students in the fields of TESOL, applied linguistics, English language teaching, second language writing, and literacy studies.

Contents

Contents

Acknowledgements

Part 1 - A Teacher's Stories

1. An EFL Writing Teacher's Poetic Autoethnography of Literacy Autobiography

2. My Own Literacy Autobiography

Part 2 - Theory and Empirical Studies

3. Literacy Autobiographical Writing as Critical Pedagogy

4. Pedagogical Translanguaging Behind Literacy Autobiographical Writing

5. The Emergence of Translingualism in an EFL Writer's LA

6. Voice Construction Beyond Translingualism

Part 3 - Student's Literacy Autobiographies

7. My Literacy Rooted in Chinese Culture

8. A Learning Cycle of Reading and Writing in English and Chinese

9. My Bilingual Journey

10. A Literacy History of My Early Twenty Years

11. A Journey of Reading and Writing in Chinese and English

12. My Footprints of Language Learning

13. A Way to Memorize: Reading and Writing

14. My Road on Acquisition of Reading and Writing

15. My Conquest of Language

16. My Journey to Literacy

Afterword

Index

最近チェックした商品