Chinese Animated Film and Ideology : Tradition, Innovation, and Interculturality (Focus Animation)

個数:

Chinese Animated Film and Ideology : Tradition, Innovation, and Interculturality (Focus Animation)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 180 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032197678
  • DDC分類 791.4334

Full Description

This book presents a contextualized overview of the history of Chinese animated film, pointing out the most influential self-definitions of Chinese culture employed in animation art of Mao Zedong's rule (1949-1976) but largely focusing on the representation strategies created in the times of reforms and opening-up under Deng Xiaoping (1978-1989/1992).

Deeply grounded in cultural studies, the book employs an interdisciplinary approach, interlacing the reflection with the perspectives of political science, film studies, and film festival studies. It focuses on phenomena anchored to the paradigms of nationalization, reform, and internationalization: among them, nuanced understanding of the minzu (national) category (including the classic style of Chinese animation); invention of wash-and-ink painting animation (shuimo donghua); renewal of film theory and animated film language; soft power and cultural diplomacy; and regular access and co-creation of the international industry (festival distribution).

This book will be of great interest to those in the fields of animation studies, film studies, political science, Chinese area studies, and Chinese philology.

Contents

1. Nationalization of Animation 2. Animation Reformed 3. Sino-European Opening-Up in the Area of Art-House Animation

最近チェックした商品