Decolonising Social Work Education : Memory, Haunting and Critical Hope in the Nordics

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Decolonising Social Work Education : Memory, Haunting and Critical Hope in the Nordics

  • ウェブストア価格 ¥40,662(本体¥36,966)
  • Routledge(2025/11発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 738pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 112 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032164014
  • DDC分類 361.948

Full Description

In a world gripped by intersecting crises and deepening inequalities, can social work break free from its colonial entanglements to imagine a more just and compassionate future?

Decolonising Social Work Education: Memory, Haunting and Critical Hope in the Nordics confronts the enduring legacies of colonialism that continue to shape the foundations of social work education. Through the lenses of haunting, memory, and critical hope, it challenges the discipline's historical complicity with systems of domination and calls for a radical reimagining of its pedagogical core. Grounded in pluriversal knowledges and informed by decolonial thought, this book advocates for a transformative, relational curriculum—one that resists neoliberalism, carceral logics, and epistemic injustice.

Drawing on examples from the Nordic context, it offers a bold vision for social work rooted in justice, equity, and ecological interconnectedness. With humility, reflection, and collective imagination, it charts a path towards a liberatory future where social work becomes a force for healing and transformation.

Contents

1.Positioning and dismantling. 2.Interconnectedness: A sacred curriculum of life. 3.Troubling ways of knowing and remembering. 4.The haunting of plantation logics in social work education. 5.Haunted histories and contested futures. 6.Towards decolonising the social work curriculum. 7.Towards a decolonial praxis of critical hope through engaged pedagogy. 8.Pedagogy, positionality and decolonialism.

最近チェックした商品