Understanding Emotions in English Language Learning in Virtual Worlds (New Directions in Computer Assisted Language Learning)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Understanding Emotions in English Language Learning in Virtual Worlds (New Directions in Computer Assisted Language Learning)

  • ウェブストア価格 ¥12,001(本体¥10,910)
  • Routledge(2023/09発売)
  • 外貨定価 US$ 54.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 545pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 132 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032145938
  • DDC分類 428.00785

Full Description

This book contributes to overcoming the deficit in research on emotions in foreign language learning in the domain of computer-assisted language learning (CALL) in both traditional and virtual settings.

The authors divide emotions into positive (i.e., enjoyment and curiosity) and negative (i.e., boredom and language anxiety) and explore their role in L2 teaching and learning in CALL environments from theoretical, empirical and pedagogical perspectives. The book begins with a theoretical overview of selected issues concerning positive and negative emotions and surveys the studies that have dealt with this issue in L2 learning in conventional settings and CALL. The empirical part of the book is devoted to a research project which explores the experience of positive and negative emotions in learning English in the virtual world Second Life, the relationships of the emotions in question and factors influencing them. The book concludes by recommending a selection of practices which can help maximize the positive emotions and minimize the negative emotions in foreign language learning in CALL environments.

This is an important and illuminating read for students and scholars of applied linguistics, second language education and educational technology who are interested in CALL and in incorporating VW/VR-based language learning programs into their studies and teaching.

Contents

Introduction 1. Positive and negative emotions: Overview of selected theoretical issues 2. Research on positive and negative emotions in L2 learning and teaching in conventional settings and CALL 3. Methodology of the research project 4. Research findings 5. Conclusion

最近チェックした商品