TBLTにおける学習者の役割<br>The Role of the Learner in Task-Based Language Teaching : Theory and Research Methods (Second Language Acquisition Research Series)

個数:
電子版価格
¥8,085
  • 電子版あり

TBLTにおける学習者の役割
The Role of the Learner in Task-Based Language Teaching : Theory and Research Methods (Second Language Acquisition Research Series)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 218 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032130156
  • DDC分類 418.0071

Full Description

This comprehensive, forward-looking text is the first holistic research overview and practical methods guide for researching the role that affective and conative factors play in second language learners' task performance and language acquisition. It provides a long overdue update on the role of the learner in task-based language teaching (TBLT).

The book brings together theoretical background and major constructs, established and innovative methodological and technological tools, cutting-edge findings, and illuminating suggestions for future work. A group of expert scholars from around the world synthesize the state of the art, detail how to design and conduct empirical studies, and authoritatively set the agenda for future work in this critical, emerging area of language learning and instructional design.

With a variety of helpful features like suggested research, discussion questions, and recommended further readings, this will be an invaluable resource to advanced students and researchers of second language acquisition, applied linguistics, psychology, education, and related areas.

Contents

List of Contributors

Foreword

Jean-Marc Dewaele

Introduction

1. The Role of the Learner in Task-Based Language Teaching

Craig Lambert, Scott Aubrey and Gavin Bui

Part 1: Theory

2. Personal Investment in TBLT

Craig Lambert



3. Willingness to Communicate in TBLT

Scott Aubrey and Tomoko Yashima



4. Emotions in TBLT

Haydab Almukhaild and Jim King



5. Engagement in TBLT

Phil Hiver and Janice Wu



6. Engagement in Technology-Mediated TBLT

George Fredrik Smith and Nicole Ziegler

Part 2: Research Methods



7. Discourse Analytic Methods

Craig Lambert and Scott Aubrey



8. The Idiodynamic Method

Peter D. MacIntyre



9. Non-Verbal Behavioural Methods

Tammy Gregersen



10. Psychophysiological Methods

Craig Lambert



11. Measuring Affective Working Memory

Zhisheng (Edward) Wen, Mark Feng Teng and Lili Han

Conclusion



12. Future Research on the Role of the Learner in TBLT

Scott Aubrey, Craig Lambert and Gavin Bui

Afterword

Peter Skehan

Index

最近チェックした商品