Using Young Adult Literature to Work through Wobble Moments in Teacher Education : Literary Response Groups to Enhance Reflection and Understanding (Routledge Research in Teacher Education)

個数:
電子版価格
¥8,741
  • 電書あり
  • ポイントキャンペーン

Using Young Adult Literature to Work through Wobble Moments in Teacher Education : Literary Response Groups to Enhance Reflection and Understanding (Routledge Research in Teacher Education)

  • ウェブストア価格 ¥10,267(本体¥9,334)
  • Routledge(2024/01発売)
  • 外貨定価 US$ 52.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 186pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

  • ウェブストア価格 ¥8,993(本体¥8,176)
  • Routledge(2024/01発売)
  • 外貨定価 UK£ 38.99
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 162pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 134 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032059969
  • DDC分類 370.711

Full Description

This volume offers a novel approach to exploring how literary response groups can be used as part of teacher education programs to help preservice teachers navigate "wobble" moments.

Focusing uniquely on the potential of young adult literature (YAL), the text draws on the first-hand experiences of teacher candidates and uses a range of well-known books to demonstrate how narrative-based inquiry and analysis of fictional depictions of teaching and learning can support reflection on a range of common challenges. The volume presents how YAL literary response groups are shown to enhance participants' ability to reflect on practice, build resilience, and develop deeper understanding of pedagogical principles by offering a shared dialogical space. These insights ultimately contribute to teacher education program improvement by enhancing teacher candidates' understanding of pedagogy.

This text will benefit researchers, doctoral students, and academics in the fields of teaching, teacher mentoring, and teacher education more specifically. Those interested in literature studies and young adult literature (YAL) more broadly will also benefit from this volume.

Contents

Preface

One: Learning Through Wobble and Literature

Two: School Stories in YAL

Three: Preservice Teachers Dialoguing Through Wobble in Literary Response Groups

Four: Literary Transactions and Wobble

Five: YAL as a Catalyst to Engage With Theory

Six: From Collective Reflection to Self-Reflection With YAL

Seven: Where Stories Can Take Us

Appendix: Children's, Middle Grade, and Young Adult School Stories: Potential Texts for Consideration