The Economics of Language : How Large Language Models Can Reshape Behavioural Economics

個数:
  • 予約

The Economics of Language : How Large Language Models Can Reshape Behavioural Economics

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 376 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009733069

Full Description

The development of artificial intelligence and machine learning is leading to a revolution in the way we think about economic decisions. The Economics of Language explores how the use of generative AI and large language models (LLMs) can transform the way we think about economic behaviour. It introduces the LENS framework (Linguistic content triggers Emotions and suggests Norms, which shape Strategy choice) and presents empirical evidence that LLMs can predict human behaviour in economic games more accurately than traditional outcome-based models. It draws on years of research to provide a step-by-step development of the theory, combining accessible examples with formal modelling. Offering a roadmap for future research at the intersection of economics, psychology, and AI, this book equips readers with tools to quantify the role of language in decision-making and redefines how we think about utility, rationality, and human choice.

Contents

Introduction; 1. The birth of behavioural economics; 2. Economic consequentialism; 3. A paradigm crisis; 4. The role of Large Language Models: first part; 5. The LENS model; 6. Sentiment analysis; 7. Normative analysis; 8. The role of large language models: Part II: 9. Broader implications and future directions; Conclusion.

最近チェックした商品