顔、顔、顔:世界のモダニズム文学の観相学<br>Face and Form : Physiognomy in Literary Modernism

個数:
  • 予約

顔、顔、顔:世界のモダニズム文学の観相学
Face and Form : Physiognomy in Literary Modernism

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009599795
  • DDC分類 809.93384

Full Description

Faces, faces, faces - faces everywhere! Modernism was obsessed with the ubiquity of the human face. Thomas Mann, Marcel Proust, Virginia Woolf, Gertrude Stein, and, later, Kōbō Abe framed their literary projects around the question of the face, its dynamic of legibility and opacity. In literary modernism, the face functioned as a proxy for form, memory, intermediality, or difference - and combinations thereof. The old pseudo-science of physiognomy, which assumed faces to be sites of legible meaning, was in the process reconfigured. Modernist faces lost their connection to interiority, but remained surfaces of reading and interpretation. As such, they also became canvases for creative appropriation, what Mina Loy called auto-facial-construction. The modernist overinvestment in faces functions as a warning against the return of physiognomy in contemporary technologies of facial recognition. This title is also available as open access on Cambridge Core.

Contents

Introduction; 1. Aschenbach's makeover: physiognomic faces in death in Venice; 2. A personal style of face: proust and the physiognomy of women; 3. The biography of a face: Virginia Woolf's Orlando; 4. The face of a genius: Picasso, Stein, and the struggle with facial form; 5. Translated faces: Kōbō Abe's the face of another; Coda: Instagram face; Bibliography.

最近チェックした商品