読書の間合いがつくる想像力<br>The Imagination Pulse : From Flickers to Firestorms in Reading (Elements in Creativity and Imagination)

個数:

読書の間合いがつくる想像力
The Imagination Pulse : From Flickers to Firestorms in Reading (Elements in Creativity and Imagination)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 75 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009528436

Full Description

This Element explores the transformative power of reading as a deeply imaginative, embodied process. It challenges conventional views of reading as mere decoding and argues that reading involves a dynamic interplay between perception, imagination, and the body. Drawing from ecological-embodied theories and cross-disciplinary insights, it introduces the concept of 'breaks' in reading - moments of pause, disruption, and reflection - as essential to fostering rich imaginative engagement. By focusing on multiscalar attention, pacemaking, and material engagement, the Element proposes a novel framework for understanding reading as an active, creative process that enhances cognitive and emotional depth. Through a cognitive ethnography of reading, the Element demonstrates how these imaginative breaks can cultivate more meaningful and sustained interactions with texts, offering insights for education and reading practices. Ultimately, the Element seeks to reimagine the role of reading in enhancing imaginative capacities and navigating today's complex social and global challenges.

Contents

Introduction: the imaginative power of reading; 1. Why imagining? Why reading?; 2. Breaks and their role in imaginative reading; 3. A cognitive ethnography of breaks in imaginative reading; 4. Reading the future; References.

最近チェックした商品