高等教育における歴史教育<br>Teaching History in Higher Education : Ethics, Aims, Methods

個数:

高等教育における歴史教育
Teaching History in Higher Education : Ethics, Aims, Methods

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009519915
  • DDC分類 907.11

Full Description

What are the distinctive characteristics of the discipline of history? How do we teach those characteristics effectively, and what benefits do they offer students? How can history instructors engage an increasingly diverse student body? Teaching History in Higher Education offers instructors an innovative and coherent approach to their discipline, addressing the specific advantages that studying history can bring. Edward Ross Dickinson examines the evolution of methods and concepts in the discipline over the past two hundred years, showing how instructors can harness its complexity to aid the intellectual engagement of their students. This book explores the potential of history to teach us how to ask questions in unique and powerful ways, and how to pursue answers that are open and generative. Building on a coherent ethical foundation for the discipline, Teaching History in Higher Education presents a range of concrete techniques for making history instruction fruitful for students and teachers alike.

Contents

Introduction; 1. What Is History Like?; 2. What Do Historians Do?; 3. What Kinds of Stories Do Historians Tell?; 4. What Kinds of Problems Do Historians Solve?; 5. What does History Teach Us?; 6. Principles and Guidelines for Teaching History; Bibliography; Index.

最近チェックした商品