Bandleader Mrs Mary Hamer and Her Boys : Popular Music and Dance Cultures in Interwar Liverpool (Elements in Women in Music)

個数:
電子版価格
¥3,777
  • 電子版あり

Bandleader Mrs Mary Hamer and Her Boys : Popular Music and Dance Cultures in Interwar Liverpool (Elements in Women in Music)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 76 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009486941
  • DDC分類 784.48094275309042

Full Description

The city of Liverpool is renowned for its popular music, although the formidable hagiography which has developed around the Beatles tends to dominate historical considerations to the virtual exclusion of the many other varied genres which have flourished in the city before, during, and after them. Within Liverpool's popular-music past is a partially hidden history of women's musical leadership. This Element concerns the Grafton Rooms' bandleader, dancer, and pianist Mary Hamer (1904-1992). Hamer led the otherwise all-male dance band at the Grafton for two decades, providing dancers with first-class dance music. The Element considers Hamer within the rapidly evolving dance music culture of interwar Liverpool, and discusses the different genres and sub-genres of popular music and dance presented at the Grafton and the role(s) of women in popular music and as bandleaders. This is contextualised within the contemporary social anxieties of popular dance cultures, sexuality, faith, class, and race.

Contents

1. Introduction: uncovering a hidden popular music history of Liverpool; 2. British dance music culture and interwar social anxieties; 3. Dancers, musicians, and managers: creating Mr Malcolm Munro, Marie Daly, and Wilf hammer; 4. Move to the Grafton rooms: Old Tyme nights and the built environment; 5. Taking over the band: Mrs Wilf Hamer and her boys, strategies of female dance band leadership; 6. Conclusion: gender, genre, and looking beyond the Beatles; Bibliography.