Governing Digital China (Communication, Society and Politics)

個数:
  • 予約

Governing Digital China (Communication, Society and Politics)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009360654

Full Description

China's approach to digital governance has gained global influence, often evoking Orwellian 'Big Brother' comparisons. Governing Digital China challenges this perception, arguing that China's approach is radically different in practice. This book explores the logic of popular corporatism, highlighting the bottom-up influences of China's largest platform firms and its citizens. Drawing on extensive fieldwork and nationally representative surveys, the authors track governance of social media and commercial social credit ratings during both the Hu Jintao and Xi Jinping eras. Their findings reveal how Chinese tech companies such as Tencent, Sina, Baidu, and Alibaba, have become consultants and insiders to the state, thus forming a state-company partnership. Meanwhile, citizens voluntarily produce data, incentivizing platform firms to cater to their needs and motivating resistance by platforms. Daniela Stockmann and Ting Luo unveil the intricate mechanisms linking the state, platform firms, and citizens in the digital governance of authoritarian states.

Contents

Acknowledgements; 1. The digital dilemma; 2. Popular corporatism; Part I. Social Media Platforms: 3. The role of companies in social media governance; 4. Citizens and social media platforms; 5. Implications for political trust; Part II. The Social Credit System: 6. The role of companies in the social credit system; 7. Citizens and the social credit system; 8. Implications for trust in the state-company partnership; 9. Brave new world?; Appendix A: Data coding, statistical models, and robustness test results; Appendix B: Additional tables and figures; Appendix C: Internet Use in China.

最近チェックした商品