Enhancing Educators' Theoretical and Practical Understandings of Critical Literacy (Elements in Critical Issues in Teacher Education)

個数:
電子版価格
¥3,777
  • 電子版あり

Enhancing Educators' Theoretical and Practical Understandings of Critical Literacy (Elements in Critical Issues in Teacher Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 75 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009304702
  • DDC分類 370.711

Full Description

This Element explores ways to promote critical literacy in teacher education. First, the authors define critical literacy in the context of teacher education through established theoretical frameworks and models of critical literacy pedagogy and share their collective findings on critical literacy research over the course of a decade. Building from these theoretical understandings of critical literacy, they outline ways to actualize critical literacy in teacher education as a transformative pedagogy coupled with resources and activities that support equitable teaching practices. Next, they illustrate how adaptive teaching supports critical literacy pedagogy and underscore autoethnography as a reflective tool to engage pre-service teachers in critical literacy practice. They model this approach with mentor text analyses using critical literacy as a lens to facilitate critically-oriented mindsets in teachers through visioning. They conclude with implications for classroom practice at the intersections of critical literacy and teacher preparation and provide directions for future research.

Contents

1. Introduction; 2. Supporting Critical Literacy Practices through Children's Literature: Examples from Teacher Education Classrooms; 3. What is Critical Literacy?; 4. What Does Critical Literacy Look Like in Teacher Education?; 5. Engaging Pre-Service Teachers in Critical Literacy Practices; 6. Adaptive Teaching; 7. Visioning; 8. Autoethnographic Methods for Critical Literacy Praxis; 9. Enhancing Critical Literacy Pedagogy in Teacher Education; 10. Conclusion; Appendix: Booklist of Children's and Young Adult Literature.

最近チェックした商品