絵文字と大学の公衆衛生教育<br>Emoji in Higher Education : A Healthcare-Based Perspective

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

絵文字と大学の公衆衛生教育
Emoji in Higher Education : A Healthcare-Based Perspective

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:生産限定品で商品確保ができない場合が稀にございます。予めご了承ください。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009254007

Full Description

Emoji are a significant development in contemporary communication, deserving serious attention for their impact on both language use and society. Based on original mixed-methods research, this timely book focuses on emoji literacy across the healthcare landscape, with emphasis on how they are employed in healthcare worker and patient education. It situates emoji within a semioliteracy theoretical framework and presents the findings of a mixed methods study of emoji use as a literacy tool in a health professions course. Drawing on real-life case studies, it explores emoji literacy across a range of public health education contexts including doctor-to-industry, patient-to doctor, doctor-to-patient, and healthcare providers/CDC to global audience. It also advances a broader argument about the role of emoji in a paradigm shift of communication in education. This title is part of the Flip it Open Programme and may also be available Open Access. Check our website Cambridge Core for details.

Contents

Preface; 1. The Emoji Phenomenon Reviewed; 2. Emoji Literacy as a Teaching Tool; 3. Emoji in Healthcare Communications and Education; 4. A Mixed Methods Study; 5. Emoji Across the Healthcare Landscape; 6. Emoji in General Education; 7. Implications and Applications; References; Index.