戦間期の交響曲と想像力:1933年の音響・アイデンティティ・政治<br>Interwar Symphonies and the Imagination : Politics, Identity, and the Sound of 1933 (Music in Context)

個数:
電子版価格
¥18,887
  • 電子版あり

戦間期の交響曲と想像力:1933年の音響・アイデンティティ・政治
Interwar Symphonies and the Imagination : Politics, Identity, and the Sound of 1933 (Music in Context)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 300 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781009172783
  • DDC分類 784.218409043

Full Description

The symphony has long been entangled with ideas of self and value. Though standard historical accounts suggest that composers' interest in the symphony was almost extinguished in the early 1930s, this book makes plain the genre's continued cultural dominance, and argues that the symphony can illuminate issues around space/geography, race, and postcolonialism in Germany, France, Mexico, and the United States. Focusing on a number of symphonies composed or premiered in 1933, this book recreates some of the cultural and political landscapes of an uncertain historical moment-a year when Hitler took power in Germany, and the Great Depression reached its peak in the United States. Interwar Symphonies and the Imagination asks what North American and European symphonies from the early 1930s can tell us about how people imagined selfhood during a period of international insecurity and political upheaval, of expansionist and colonial fantasies, scientised racism, and emergent fascism.

Contents

1. Between Europe and America: Kurt Weill's Symphony in a Suitcase; 2. Listening for the Intimsphäre in Hans Pfitzner's Symphony in C-sharp Minor: Berlin; 3. Liberalism, Race, and the American West in Roy Harris's Symphony 1933: Boston - New York; 4. Aaron Copland's and Carlos Chávez's Pan American Bounding Line: New York - Mexico City; 5. Arthur Honegger's 'modernised Eroica': Paris - Berlin; 6. The right kind of symphonist: Florence Price and Kurt Weill New York & Chicago 1933-1934 - London, 2020.

最近チェックした商品