Limits of the Visible : Representing the Great Hunger

個数:

Limits of the Visible : Representing the Great Hunger

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 40 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780990468622
  • DDC分類 941.5081

Full Description

Ireland's Great Hunger Museum at Quinnipiac University publishes Famine Folios, a unique resource for students, scholars and researchers, as well as general readers, covering many aspects of the Famine in Ireland from 1845 - 1852 - the worst demographic catastrophe of nineteenth-century Europe. The essays are interdisciplinary in nature, and make available new research in Famine studies by internationally established scholars in history, art history, cultural theory, philosophy, media history, political economy, literature and music. This publications initiative is devised to augment the Museum experience, and is part of the Museum's commitment to making its collection accessible to audiences of all ages and levels of educational interest. The booklets are produced to the highest level, beautifully illustrated with works from the Museum and related collections. It ensures that audiences have access to the latest scholarship as it pertains to both the historical and contemporary dimensions of the collection.The absence of photographs of the Irish Famine has been attributed to the shortcomings of a medium then it its infancy, but it may also be due to certain limitations in the visible itself.
Susan Sontag argued that images can evoke sentimental responses but cannot address wider political questions of obligation and justice. Luke Gibbons revisits representations of the Famine, particularly those in Ireland's Great Hunger Museum to argue that images can not only give visual pleasure but demand ethical interventions on the part of spectators. This fusing of sympathy and affective response with the right of redress is conveyed by a 'judicious obscurity,' a determination not to show all, which places an obligation on the spectator to complete what is beyond representation, or what is left to the imagination.

最近チェックした商品