Object Lessons : Case Studies in Minimal Art—The Guggenheim Panza Collection Initiative

個数:

Object Lessons : Case Studies in Minimal Art—The Guggenheim Panza Collection Initiative

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 324 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780892075560
  • DDC分類 709.04058

Full Description

A deep dive into the Guggenheim Museum's vast collection of Minimal art from the visionary Italian collectors Giovanna and Giuseppe Panza di Biumo

Winner of the 2022 Robert Motherwell Book Award

Based upon the research of the Panza Collection Initiative, an ambitious, 10-year study project, Object Lessons focuses on four works by key figures of 1960s Minimalism and Conceptual art: Dan Flavin, Donald Judd, Robert Morris and Lawrence Weiner. Authors Francesca Esmay, Ted Mann and Jeffrey Weiss present each work from several vantages: an exhaustive chronological account conveys the surprisingly complicated history of the work's realization, acquisition, ownership and display. An overview addresses the broad practical and conceptual implications of this information for the historical identity of the work and its consequences for the work's future. A conservation narrative establishes the role of fabricators and the material and technical standards for the production of the object. Together, the authors explore how a previously unaddressed history of production, ownership and display has deeply influenced the life and legacy of the radical objects of Minimal art.

A separate section, with contributions by Martha Buskirk and Virginia Rutledge, examines the topic of decommission, a new category of collection classification for works that are contested or compromised and are therefore no longer viable for display. Throughout, the book is copiously illustrated with photographs of the works, the exhibitions in which they appeared, and related drawings and proposals. Rounding out this volume are extensive excerpts of new interviews with artists and fabricators, key historical documents and previously unpublished correspondence.

最近チェックした商品