All Is Flesh

個数:
  • ポイントキャンペーン

All Is Flesh

  • ウェブストア価格 ¥3,458(本体¥3,144)
  • Talonbooks(2011/12発売)
  • 外貨定価 US$ 17.95
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 155pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780889226722
  • DDC分類 841.6

Full Description


All Is Flesh collects in one volume Hugh Hazelton's English translations of Yannick Renaud's brilliant first two books of poems, Taxidermy and The Disappearance of Ideas, first published by Editions Les Herbes rouges in Montreal. Taxidermy is a discourse on time consisting of prose poems stretched to the very limits of detachment. A completely objectified couple, alternately speaking as simply "he" or "she," strive to attain perfect control over their physical movements. Slowing them down, even stopping them, is equivalent in their minds to seizing and savouring the essence of the present and, by extension, to stopping time in their lives--an enactment of the romantic aesthetics of Keats's "Ode on a Grecian Urn." Their attempts at "holding the pose," as much for themselves as for each other, generate a tension in their voices--at once demanding, yearning and confessional--between the need for both static form and fluid movement in the choreography of their lives, which seeks to "occupy space unequivocally." The Disappearance of Ideas is a meditation on time that interrogates death and mourning, reminding us that "death remains the privilege of the living" and that "cathedrals tell us nothing more than the time on their stones." Unsentimental and intellectualized, the poems generate their radiant intensity by drawing our attention to the part of mourning that remains unresolved and inaccessible in our memories, reminding us of "what we don't know of stories." But this absence, what remains unknown of the past to us, also haunts our futures, where "actions taken only hinder what should have been," and "there is no second chance." As Baudrillard has said: "Things live only on the basis of their disappearance, and, if one wishes to interpret them with entire lucidity, one must do so as a function of their disappearance."

最近チェックした商品