Rauschenberg : Canyon (Moma One on One Series)

個数:

Rauschenberg : Canyon (Moma One on One Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 48 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780870708947
  • DDC分類 709.2

Full Description


In the mid-1950s, declaring "there is no reason not to consider the world as a gigantic painting," Robert Rauschenberg began a series of radical experiments with what he called "Combines," a term he coined to describe works that fused cast-off items like quilts or rubber tires with traditional supports. "Canyon" (1959), one of the artist's best-known Combines, is a large canvas affixed with paper, fabric, metal, personal photographs, wood, mirrors and one very striking object: a large stuffed bald eagle, wings outstretched, carrying a drooping pillow, and balanced upon a wooden plank jutting out from the canvas. "Canyon" is one of six Combines in MoMA's collection, and a landmark work that helped to revolutionize art in the postwar period. An essay by curator Leah Dickerman explores the legacy of this extraordinary piece, and places it within a key period in Rauschenberg's career.

最近チェックした商品