Gender, HIV/AIDS and the Status of Teachers : Report of the Third Commonwealth Teachers Research Symposium

個数:

Gender, HIV/AIDS and the Status of Teachers : Report of the Third Commonwealth Teachers Research Symposium

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 72 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780850928907
  • DDC分類 371.11

Full Description

In February 2008 the Commonwealth Secretariat collaborated with Education International, the worldwide umbrella organisation of teachers' unions, to hold the third in a series of research symposiums. Researchers from Ghana, Jamaica, Kenya, Mozambique, South Africa, the United Kingdom and Zambia met in Maputo to address the most critical human resource for the achievement of education goals - the teacher. Under the theme of 'Gender, HIV/AIDS and the Status of Teachers' the symposium looked at the mobility of teachers and assessed the impact and effect of HIV/AIDS on education and the teaching profession. This publication reports the fruits of their discussions, and their recommendations on these three key issues.

Contents

Dedication Foreword Executive Summary Recommendations of the Symposium Opening of the Symposium: Background and Introduction Session 1. Teacher Mobility, Gender and Status, I Session 2. Teacher Mobility, Gender and Status, II Session 3. The Impact of HIV/AIDS on Education and the Teaching Profession, I Session 4. The Impact of HIV/AIDS on Education and the Teaching Profession, II Session 5. Panel Discussion: Strategies for Using Research to Improve Education Policies and Programmes Summary, Conclusions and Recommendations References Appendix 1. Gender, HIV/AIDS and the Status of Teachers - Keynote Address by Professor Michael Kelly Appendix 2. Teacher Supply, Recruitment and Retention in Six Sub-Saharan Anglophone Countries: Report of a Study Conducted by Education International in The Gambia, Kenya, Lesotho, Tanzania, Uganda and Zambia by Dennis Sinyolo Appendix 3. Issues of Gender and Ethnicity in Commonwealth Teacher Recruitment and Migration - The Case of Twelve Teachers by Roli Degazon-Johnson Appendix 4. Seminar Programme Appendix 5. Symposium Participants

最近チェックした商品