Hurvin Anderson

個数:

Hurvin Anderson

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780847872176
  • DDC分類 759.2

Full Description

The Birmingham-born, Turner Prize-nominated artist Hurvin Anderson is best known for his brightly painted, densely detailed landscapes and interior scenes, which are drawn from his own photographs, sketches and personal recollections particularly those relating to his upbringing in the Afro-Caribbean community in the Midlands, as well as more recent trips to the Caribbean. Anderson s luscious paintings have hybridity at their heart. A tug-of-war plays out between abstraction and figuration, nature versus the manmade, beauty and menace, and his British and Jamaican heritage. Born in the United Kingdom as a member of the Jamaican diaspora, Anderson relates to the Caribbean as both insider and outsider, aware of the mythmaking that the idea of lost or future paradise generates. Anderson, the youngest of eight children, grew up listening to his family reminisce about their lives in the Caribbean before they moved to England in the 1960s, an emotional through-line to his work, suggesting the longing and loss that keeps certain geographies alive in us. This book, Anderson s first major monograph, has been carefully curated by the artists himself and includes paintings, sketches, source material and ephemera, studio shots, and a series of black-and-white drawings created exclusively for this publication. The volume also features an in-depth and deeply considered essay by art historian Catherine Lampert, a text by poet and writer Roger Robinson, and an illustrated chronology.