Reference Sources and Services for Youth (2ND)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Reference Sources and Services for Youth (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780838916421
  • DDC分類 025.52778

Full Description

The challenge for K-12 library media specialists, teachers, and youth services librarians alike is how and where to direct students so they spend time on productive research rather than shallow online searches. This trusted resource points the way, and now Harper has updated and revised her book to make it even more useful as a text for LIS instruction. This book demonstrates how to teach and support students as they learn to access, evaluate, and use print and electronic information successfully. Loaded with skill-based exercises and case study scenarios, it

covers developmentally appropriate sources for elementary, middle school, and high school aged youth, with guidance on developing a core collection;
examines how today's students look for information and points out ways to capitalize on this behavior;
addresses information literacy, including an overview of ACRL's Framework for Information Literacy for Higher Education and other key standards;
delves deeply into important topics like reference interview techniques, ethical considerations, government resources for youth, facility design, marketing, and copyright due diligence;
expands its discussion of homework centers, offering guidance on how to work effectively with all kinds of students, including those with special needs;
explains Universal Design concepts, suggesting tools for increasing accessibility; and
guides readers through the process of evaluation, from the reference space to the website.

This text lays the groundwork for excellent reference skills, providing insights into supporting student research in school and young adult library settings.

最近チェックした商品