世界の中の英語:グローバルな支配と役割<br>English in the World : Global Rules, Global Roles

個数:

世界の中の英語:グローバルな支配と役割
English in the World : Global Rules, Global Roles

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 226 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780826489067
  • DDC分類 420

基本説明

Edited collection ezamining both the linguistic problems of English as a global language and offering practical solutions for language educators to deal with these.

Full Description

English today is a truly global language which plays an important role in international communication, trade, diplomacy, sport, science, technology and culture. One of the consequences of the global predominance of English is that non-native speakers.

Contents

Introduction - Rani Rubdy and Mario Saraceni; Part I: Conceptualising EIL; 1. An interview with Tom McArthur; Rani Rubdy and Mario Saraceni; 2. Global intelligibility and local diversity: possibility or paradox?; Jennifer Jenkins, King's College London; 3. English as a lingua franca in the expanding circle: what it isn't Barbara Seidlhofer, Vienna University; 4. Defining the 'successful bilingual speaker' of English Luke Prodromou, freelance teacher; 5. Which model of English: Native-speaker, nativised or lingua franca?; Andy Kirkpatrick, Curtin University of Technology, Perth, Australia.; 6. World Englishes or English as a lingua franca? A view from the perspective of non-Anglo Englishes; Peter Tan, Vincent Ooi and Andy Chiang, National University of Singapore. 7. Standard English in the World; Anthea Fraser Gupta, University of Leeds.; Part II: Pedagogical Implications of EIL; 8. EIL curriculum development; Sandra McKay, San Francisco State University; 9. A multi-dimensional approach to teaching English for the world Brian Tomlinson, Leeds Metropolitan University; 10. Teaching EIL - teaching international or intercultural English? What teachers should know; Nicos Sifakis, Hellenic Open University, Greece.; 11. English as an international language, world Englishes and their conditions of (im)possibility; Ruanni Tupas, National University of Singapore; 12. English in the world does not mean English everywhere: the case for multilingualism in the ELT/ESL profession; Michael Joseph and Esther Ramani, University of the North, South Africa; 13. An interview with Suresh Canagarajah; Rani Rubdy and Mario Saraceni.

最近チェックした商品