学校と宗教<br>Schools and Religions : Imagining the Real (Continuum Studies in Research in Education)

個数:

学校と宗教
Schools and Religions : Imagining the Real (Continuum Studies in Research in Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780826485045
  • DDC分類 379.26

基本説明

Analyses the role that religion can play in fostering communities in schools and its implications for social, cultural and political developments in both national and international contexts.

Full Description

The link between schools and religions is an area of lively and passionate debate. In this meticulously researched volume, Julian Stern analyses the role that religion can play in fostering communities in schools and its implications for social, cultural and political developments in both national and international contexts. Drawing heavily on Vygoyskyan social contructivism and Buber's research into human relationships, Stern constructs an innovative and challenging philosophy of schooling which places schools at the heart of two of the main challenges of the twenty-first century - social inclusion and globalisation.

Contents

Foreword by a leading international academic; Section A: Dialogue, Community, Nations and Learning; Chapter 1: Inclusion as Imagining the Real; Chapter 2: Community and Society; Chapter 3: Schooling and Learning; Chapter 4: Inclusive Research; Section B: Religion and Education; Chapter 5: Text and Context; Chapter 6: Dialogue Within and Between; Chapter 7: Inclusions and Religious Education; Chapter 8: Teachers and Pupils; Chapter 9: People, Communities and Societies; Chapter 10: Ethnographic Research in Communities; Section C: Learning, Research and Practice; Chapter 11: Creativity and Imagining; Chapter 12: Leading and Following in Learning Communities; Chapter 13: Learning Beyond School; Chapter 14: Ambiguity in Research: Include Me Out?; Bibliography.

最近チェックした商品