処理指導と談話<br>Processing Instruction and Discourse

個数:
  • ポイントキャンペーン

処理指導と談話
Processing Instruction and Discourse

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780826434968
  • DDC分類 418.0071

基本説明

This book compares student assessment after traditional grammar instruction and after Processing Instruction to assess the positive benefits of this method of second language teaching.

Full Description

Processing Instruction is an approach to grammar instruction for second language learning, contrasting with traditional grammar instruction in its focus on structured input rather than learners' output. This book compares student assessment after traditional grammar instruction and after Processing Instruction to assess the positive benefits of this method of second language teaching. Rather than examining sentence-level tasks, the study looks at the relative effectiveness of Processing Instruction on discourse-level linguistic ability. Case studies using empirical data from second language learners of Japanese, Italian and English are used to highlight the benefits to the learner of this method of enhanced input. This monograph will be of interest to postgraduates and academics researching second language acquisition and applied linguistics.

Contents

Acknowledgements; Preface; Part I: Processing Instruction: Theory, Practice and Research; 1. Input processing theory; 2. Processing instruction: practical model; 3. Processing instruction: experimental research; Part II: Processing Instruction and Discourse; 4. Processing instruction and discourse-level tasks on the acquisition of Spanish Subjunctive/Indicative Contrast with cuando; 5. Processing instruction and discourse-level tasks on the acquisition of Japanese Passive Forms (with Noriko Hikima, Japan Foundation London Language Centre, UK); 6. Processing instruction and discourse-level tasks on the acquisition of English Past Tense; 7. The effects of discourse-level structured input activities on the French Causative, Wynne Wong (The Ohio State University, USA); 8. Conclusion; Bibliography; Index.

最近チェックした商品