Skin Acts : Race, Psychoanalysis, and the Black Male Performer

個数:

Skin Acts : Race, Psychoanalysis, and the Black Male Performer

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780822356684
  • DDC分類 305.800973

Full Description

In Skin Acts, Michelle Ann Stephens explores the work of four iconic twentieth-century black male performers-Bert Williams, Paul Robeson, Harry Belafonte, and Bob Marley-to reveal how racial and sexual difference is both marked by and experienced in the skin. She situates each figure within his cultural moment, examining his performance in the context of contemporary race relations and visual regimes. Drawing on Lacanian psychoanalysis and performance theory, Stephens contends that while black skin is subject to what Frantz Fanon called the epidermalizing and hardening effects of the gaze, it is in the flesh that other-intersubjective, pre-discursive, and sensuous-forms of knowing take place between artist and audience. Analyzing a wide range of visual, musical, and textual sources, Stephens shows that black subjectivity and performativity are structured by the tension between skin and flesh, sight and touch, difference and sameness.

Contents

Preface vii
Acknowledgments xiii
Introduction. Fleshing Out the Act 1
1. Seeing Faces, Hearing Signs 31
2. Bodylines, Borderlines, Color Lines 71
3. The Problem of Color 111
4. In the Flesh, Living Sound 153
Conclusion. Defacing Race, Rethinking the Skin 191
Notes 205
Bibliography 259
Index 273

最近チェックした商品