Imposing Harmony : Music and Society in Colonial Cuzco

個数:

Imposing Harmony : Music and Society in Colonial Cuzco

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 277 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780822341369
  • DDC分類 780.98537

Full Description

Imposing Harmony is a groundbreaking analysis of the role of music and musicians in the social and political life of colonial Cuzco. Challenging musicology's cathedral-centered approach to the history of music in colonial Latin America, Geoffrey Baker demonstrates that rather than being dominated by the cathedral, Cuzco's musical culture was remarkably decentralized. He shows that institutions such as parish churches and monasteries employed indigenous professional musicians, rivaling Cuzco Cathedral in the scale and frequency of the musical performances they staged.Building on recent scholarship by social historians and urban musicologists and drawing on extensive archival research, Baker highlights European music as a significant vehicle for reproducing and contesting power relations in Cuzco. He examines how Andean communities embraced European music, creating an extraordinary cultural florescence, at the same time that Spanish missionaries used the music as a mechanism of colonialization and control. Uncovering a musical life of considerable and unexpected richness throughout the diocese of Cuzco, Baker describes a musical culture sustained by both Hispanic institutional patrons and the upper strata of indigenous society. Mastery of European music enabled elite Andeans to consolidate their position within the colonial social hierarchy. Indigenous professional musicians distinguished themselves by fulfilling important functions in colonial society, acting as educators, religious leaders, and mediators between the Catholic Church and indigenous communities.

Contents

Acknowledgments ix
Introduction 1
1. The Urban Soundscape 17
2. The Cathedral and the Seminary of San Antonio Abad 70
3. Convents and Monasteries 111
4. The Urban Parishes 149
5. The Rural Doctrinas de Indios 191
Conclusion 238
Notes 249
References 285
Index 299

最近チェックした商品