アヴァンギャルド・ファシズム:1909-1939年フランスにおける神話、美術、文化の変動<br>Avant-Garde Fascism : The Mobilization of Myth, Art, and Culture in France, 1909-1939

個数:

アヴァンギャルド・ファシズム:1909-1939年フランスにおける神話、美術、文化の変動
Avant-Garde Fascism : The Mobilization of Myth, Art, and Culture in France, 1909-1939

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 376 p./サイズ 67 illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780822340157
  • DDC分類 709.04

Full Description

Investigating the central role that theories of the visual arts and creativity played in the development of fascism in France, Mark Antliff examines the aesthetic dimension of fascist myth-making within the history of the avant-garde. Between 1909 and 1939, a surprising array of modernists were implicated in this project, including such well-known figures as the symbolist painter Maurice Denis, the architects Le Corbusier and Auguste Perret, the sculptors Charles Despiau and Aristide Maillol, the "New Vision" photographer Germaine Krull, and the fauve Maurice Vlaminck.Antliff considers three French fascists: Georges Valois, Philippe Lamour, and Thierry Maulnier, demonstrating how they appropriated the avant-garde aesthetics of cubism, futurism, surrealism, and the so-called Retour À l'Ordre ("Return to Order"), and, in one instance, even defined the "dynamism" of fascist ideology in terms of Soviet filmmaker Sergei Eisenstein's theory of montage. For these fascists, modern art was the mythic harbinger of a regenerative revolution that would overthrow existing governmental institutions, inaugurate an anticapitalist new order, and awaken the creative and artistic potential of the fascist "new man."

In formulating the nexus of fascist ideology, aesthetics, and violence, Valois, Lamour, and Maulnier drew primarily on the writings of the French political theorist Georges Sorel, whose concept of revolutionary myth proved central to fascist theories of cultural and national regeneration in France. Antliff analyzes the impact of Sorel's theory of myth on Valois, Lamour, and Maulnier. Valois created the first fascist movement in France; Lamour, a follower of Valois, established the short-lived Parti Fasciste RÉvolutionnaire in 1928 before founding two fascist-oriented journals; Maulnier forged a theory of fascism under the auspices of the journals Combat and InsurgÉ.

Contents

List of Illustrations ix
Acknowledgments xiii
Introduction 1
Chapter 1. Fascism, Modernism, and Modernity 17
Chapter 2. The Jew as Anti-Artist: Georges Sorel and the Aesthetics of the Anti-Enlightenment 63
Chapter 3. La Cite Francaise: Georges Valois, Le Corbusier, and Fascist Theories of Urbanism 111
Chapter 4. Machine Primitives: Philippe Lamour and the Fascist Cult of Youth 155
Chapter 5. Classical Violence: Thierry Maulnier and the Legacy of the Cercle Proudhon 203
Conclusion 247
Notes 255
Bibliography 323
Index 345

最近チェックした商品