インドネシア舞踊とスハルト体制によるジェノサイド<br>The Dance That Makes You Vanish : Cultural Reconstruction in Post-Genocide Indonesia (Difference Incorporated)

個数:
  • ポイントキャンペーン

インドネシア舞踊とスハルト体制によるジェノサイド
The Dance That Makes You Vanish : Cultural Reconstruction in Post-Genocide Indonesia (Difference Incorporated)

  • ウェブストア価格 ¥6,110(本体¥5,555)
  • University of Minnesota Press(2013/03発売)
  • 外貨定価 US$ 28.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 275pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780816679942
  • DDC分類 793.319598

Full Description

Indonesian court dance, a purportedly pure and untouched tradition, is famed throughout the world for its sublime calm and stillness. Yet this unyieldingly peaceful surface conceals a time of political repression and mass killing. Between 1965 and 1966, some one million Indonesians-including a large percentage of the country's musicians, artists, and dancers-were killed, arrested, or disappeared as Suharto established a virtual dictatorship that ruled for the next thirty years.

In The Dance That Makes You Vanish, an examination of the relationship between female dancers and the Indonesian state since 1965, Rachmi Diyah Larasati elucidates the Suharto regime's dual-edged strategy: persecuting and killing performers perceived as communist or left leaning while simultaneously producing and deploying "replicas"-new bodies trained to standardize and unify the "unruly" movements and voices of those vanished-as idealized representatives of Indonesia's cultural elegance and composure in bowing to autocratic rule. Analyzing this history, Larasati shows how the Suharto regime's obsessive attempts to control and harness Indonesian dance for its own political ends have functioned as both smoke screen and smoke signal, inadvertently drawing attention to the site of state violence and criminality by constantly pointing out the "perfection" of the mask that covers it.

Reflecting on her own experiences as an Indonesian national troupe dancer from a family of persecuted female dancers and activists, Larasati brings to life a powerful, multifaceted investigation of the pervasive use of culture as a vehicle for state repression and the global mass-marketing of national identity.

Contents

Contents

Acknowledgments

Introduction: Dancing on the Mass Grave

1. To Remember Differently: Paradoxical Statehood and Preserved Value

2. What Is Left: The Fabricated and the Illicit

3. Historicizing Violence: Memory and the Transmission of the Aesthetic

4. Staging Alliances: Cambodia as Cultural Mirror

5.Violence and Mobility: Autoethnography of Coming and Going

Notes

Index

最近チェックした商品