Moving Performances : Divas, Iconicity, and Remembering the Modern Stage

個数:

Moving Performances : Divas, Iconicity, and Remembering the Modern Stage

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780813585444
  • DDC分類 792.028082

Full Description

Fabulous yet fierce, imperious yet impetuous, boss yet bitchy-divas are figures of paradox. Their place in culture is equally contradictory, as they are simultaneously venerated and marginalized, hailed as timeless but then frequently forgotten or exhumed as cult icons by future generations.  Focusing on four early twentieth-century divas-Aida Overton Walker, LoÏe Fuller, Libby Holman, and Josephine Baker-who were icons in their own time, Moving Performances considers what their past and current reception reveals about changing ideas of race and gender. Jeanne Scheper examines how iconicity can actually work to the diva's detriment, reducing her to a fetish object, a grotesque, or a figure of nostalgia. Yet she also locates more productive modes of reception that reach to revive the diva's moving performances, imbuing her with an affective afterlife.   As it offers innovative theorizations of performance, reception, and affect, Moving Performances also introduces readers to four remarkable women who worked as both cultural producers and critics, deftly subverting the tropes of exoticism, orientalism, and primitivism commonly used to dismiss women of color. Rejecting iconic depictions of these divas as frozen in a past moment, Scheper vividly demonstrates how their performances continue to inspire ongoing movements.  

Contents

Acknowledgments
 Introduction: Divas, Iconicity, Remembering
 1. The Color Line Is Always Moving: Aida Overton Walker
 2. Transnational Technologies of Orientalism: LoÏe Fuller's Invented Repertoires
 3. "Voices within the Voice": Aural Passing and Libby Holman's Deracinated/Reracinated Sound
 4. "Much Too Busy to Die": Josephine Baker's Diva Iconicity
 Conclusion: Diva Remains
 NotesBibliographyIndex 

最近チェックした商品